istraživanje__________________________________
Pred tobom je drugo topIC_report istraživanje u kome smo pitali eksperte na tržištu da podele sa nama kako komuniciraju sa svojim zaposlenima kako bismo stekli uvid u stanje internih komunikacija na našem tržištu.
Učesnici:
129 eksperata
Alat istraživanja:
anketa
Period istraživanja:
januar – mart 2024.
ključni uvidi__________________________________

Interne komunikacije su mlada struka na našim prostorima, ali potreba za njima ubrzano raste.
53% eksperata se bavi ovom strukom tek do 5 godina. Mnoge kompanije nemaju jasno definisan proces i uloge IK. Takođe u top tri kompetencije koje kompanije i interni komunikatori ističu kao najpotrebnije spadaju Izrada strategije IK i rad sa Metrikom i analitikom IK, što ukazuje na potrebu za definisanjem same uloge i svrhe IK kao procesa.

Email je najčešći i najefikasniji alat komunikacije.
Dok globalno vlada trend “mobile first” rešenja za komunikaciju sa zaposlenima, na našem tržištu je aplikacija za informisanje tek na petom mestu najčešće korišćenih kanala. Email je i dalje prvi i glavni kanal komunikacije, a u odnosu na prošlu godinu, vidi se rast od oko 5% u korišćenju specijalizovanih mejling platformi za interne komunikacije.

Rad internih komunikacija je većinski reaktivan i po potrebi, a ne proaktivan i strateški.
Svega 26% kompanija ima strategiju internih komunikacija koja je kreirana da radi za biznis ciljeve. Najveći deo komunikacije se odvija usput i “kako naiđe”, jer svega 31% kompanija ima definisan godišnji plan kojim se vodi u radu.
Teme koje se najčešće komuniciraju sa zaposlenima su dnevne vesti i obaveštenja. Razumevanje strategije i svrhe kompanije, kao i komunikacija promena i transformacija je na poslednjem mestu.

Nedostatak analitike internih komunikacija, ali jaka potreba da se brojkama dokaže vrednost napora internih komunikacija.
Čak 30% kompanija ne meri efekte rada i uticaja internih komunikacija na biznis. Međutim svest i potreba za metrikom je velika. Kompetencija koju interni komunikatori navode kao jednu od top 3 da su im potrebne je “Rad sa metrikom i analizom rezultata rada IK”. Takođe, nedostatak metrike je i drugi po redu izazov sa kojim se tržište susreće.

Izazovi u 2024.
Najveći izazov za kompanije u oblasti internih komunikacija na našem tržištu je nedostatak postojanja procesa i jasne uloge internih komunikacija. Odmah zatim ide nedostatak metrike, a onda i nedostatak ljudi u timu za interne komunikacije.
Ukoliko imaš predlog šta novo da ubacimo i izmerimo, piši nam!