istraživanje__________________________________
U prvom topIC_report istraživanju pitali smo eksperte na tržištu da podele sa nama kako komuniciraju sa svojim zaposlenima kako bismo stekli uvid u stanje internih komunikacija na našem tržištu.
Učesnici:
88 eksperata
300 zaposlenih
Alat istraživanja:
anketa
Period istraživanja:
februar – april 2023.
ključni uvidi__________________________________
![](./img/research/1.png)
Interne komunikacije su mlada struka na našim prostorima, ali potreba za njima ubrzano raste.
64% eksperata se bavi ovom strukom tek do 5 godina. Ovo se vidi i kroz druge podatke: nivo zrelosti IK kao biznis proces, strateška (ne)pozicioniranost, način upravljanja kanalima i alatima, planiranje, budžeti i podrška menadžmenta. Svi ovi podaci ukazuju da interne komunikacije na našim prostorima uglavnom nisu jasno definisan proces, da im se često ne zna uloga i svrha, kao i da se poslu pristupa reaktivno.
![](./img/research/3.png)
Email je najčešći i najefikasniji alat komunikacije.
Dok globalno vlada trend “mobile first” rešenja za komunikaciju sa zaposlenima, na našem tržištu svega 22% kompanija ima neko aplikativno rešenje za komunikaciju. 100% kompanija koristi email i veruje da je to najefikasniji kanal komunikacije. Sa druge strane zaposleni se najviše informišu od strane rukovodioca, ali svega 25% njih je zadovoljno kako se to realizuje.
![](./img/research/2.png)
Rad internih komunikacija je većinski reaktivan i po potrebi, a ne proaktivan i strateški.
Svega 26% kompanija ima strategiju internih komunikacija koja je kreirana da radi za biznis ciljeve. Najveći deo komunikacije se odvija usput i “kako naiđe”, jer svega 31% kompanija ima definisan godišnji plan kojim se vodi u radu. Teme koje se najčešće komuniciraju sa zaposlenima su dnevne vesti i obaveštenja. Razumevanje strategije i svrhe kompanije, kao i komunikacija promena i transformacija je na poslednjem mestu. Odlučivanje o tome šta se plasira zaposlenima najčešće zavisi od nekog pojedinca, tj donosioca odluka, a najmanje jer je za to u upotrebi definisana matrica tema i način rada.
![](./img/research/4.png)
Nedostatak analitike internih komunikacija, ali jaka potreba da se brojkama dokaže vrednost napora internih komunikacija.
Svega 40% kompanija ima alate kojima meri efekte internih komunikacija. Međutim svest i potreba za metrikom je velika. Kompetencija koju interni komunikatori navode kao najneophodiju je “Rad sa metrikom i analizom rezultata rada IK”. Takođe, nedostatak metrike je i treći po redu izazov sa kojim se tržište susreće.
![](./img/research/5.png)
Izazovi u 2023.
Najveći izazov za kompanije u oblasti internih komunikacija na našem tržištu je manjak ljudi u timu za interne komunikacije, a odmah iza i nedostatak podrške i razumevanje menadžmenta za ovaj proces.
Ukoliko imaš predlog šta novo da ubacimo i izmerimo, piši nam!